På den här sidan har vi samlat all information som vi ofta får frågor om. Du kan självklart ringa eller mejla oss om du inte hittar det du söker. Eller använda vårt kontaktformulär.
Vanliga frågor
Här är några av de vanligaste frågorna och svaren. Du hittar fler under “Frågor och svar” i menyn ovan.- Jag får ingen uppkoppling, vad gör jag?
Börja med att starta om all utrustning. Koppla även bort eventuell extra utrustning som till exempel router och anslut dig direkt till nätverksuttaget. Om felet kvarstår, kontakta din tjänsteleverantör. - Vilka tjänsteleverantörer kan jag välja mellan och vad kostar det?
En sammanställning av tjänsteleverantörerna och deras priser finner du i Tjänsteguiden. Läs mer och beställ Internet-tjänst här - Behöver jag en tjänstefördelare (CPE, DRG)?
Bor du i en villa i ett område som vi erbjuder en fiberanslutning och har tecknat avtal med vårt stadsnät ingår det en 8-portars tjänstefördelare vid installation. - Vad ingår i anslutningsavgiften?
Vi etablerar en fiberoptisk anslutningspunkt vid tomtgränsen. Grävning på tomten utförs av fastighetsägaren. Vår entreprenör ansvarar sedan för att färdigställa överlämningspunkten inne i bostaden, vilket består av borrning i fastigheten inblåsning av fiber, kontaktering samt montering av fiber i tjänstefördelare.
> Fler frågor